Лист ДПАУ N 505/7/07-1217 від 15.01.2010 р-Профі Вінс
Російський(RU)Українська (UA)

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

...

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 15.01.2010 р. N 505/7/07-1217

Державна податкова адміністрація України надсилає до відома та керівництва в роботі роз'яснення щодо опрацювання звітності суб'єктів господарювання, які визнані банкрутами відповідно до Закону України від 14.05.92 р. N 2343-XII "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", із змінами (далі - Закон N 2343-XII).

Пунктом 2 статті 25 Закону N 2343-XII передбачено, що протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

Таким чином, з дня винесення постанови про визнання банкрутом податкові декларації з податку на додану вартість та податкові накладні повинні підписуватись ліквідатором, а не керівником підприємства.

Зважаючи на викладене, відповідно до покладених функцій орган державної податкової служби зобов'язаний на етапі приймання звітності здійснювати перевірку підписів посадових осіб суб'єктів господарювання, яких визнано банкрутами відповідно до вимог законодавства. Така перевірка здійснюється шляхом отримання завіреної копії постанови про порушення провадження у справі про банкрутство та призначення ліквідатора або звіряння з наявними даними в електронній базі даних державної податкової служби.

Відповідно, звітність, не підписана ліквідатором боржника (відсутній підпис посадової особи) згідно з вимогами підпункту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та пункту 4.3 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97 р. N 166, не може бути визнана органом ДПС як податкова звітність. Така податкова звітність, не підписана ліквідатором боржника, тільки реєструється (без внесення показників) та отримує статус "До відома", а в коментарях проставляється реєстраційний номер повідомлення (про невизнання ОДПС декларації як податкової) та дата його відправки.

У подальшому працівники органу ДПС аналізують звітність, подану суб'єктами господарювання, які визнані банкрутами, зокрема, з метою виявлення ризиків неправомірного виписування податкових накладних з використанням наявної інформації про господарські операції такого платника в органах державної податкової служби (баз даних, АРМів, зокрема, Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів).

При цьому, якщо за результатами невиїзних документальних перевірок платників встановлено врахування у складі податкових зобов'язань платника податкових накладних, складених з порушеннями (підписаних іншою особою), підрозділ оподаткування юридичних осіб терміново інформує податковий орган за місцем реєстрації вигодонабувачів та надає копії документів (постанови про порушення провадження у справі про банкрутство та призначення ліквідатора) для вжиття заходів згідно з чинним законодавством.

Крім того, за результатами проведеного аналізу підрозділ оподаткування юридичних осіб службовою запискою передає перелік суб'єктів господарювання, по яких порушено провадження у справі про банкрутство та/або які визнані банкрутами та ймовірно задіяні у схемах мінімізації податкових зобов'язань (вигодоформуючий суб'єкт та транзитери):

- до підрозділу податкової міліції для вжиття заходів щодо притягнення посадових осіб (засновників) до кримінальної відповідальності;

- до підрозділу податкового контролю юридичних осіб щодо платників, якими не подано документи для проведення позапланових документальних невиїзних перевірок, для організації позапланових документальних виїзних перевірок, в ході яких встановлюється легітимність податкової звітності та первинних документів (в подальшому, у разі необхідності, направлення матеріалів перевірки за місцем реєстрації вигодонабувачів);

- до юридичного підрозділу для надання правової допомоги при проведенні перевірок.

Стосовно платників податку, щодо яких порушено провадження в справі про банкрутство, то при проведенні документальної перевірки таких платників слід ураховувати вимоги статті 13 Закону N 2343-XII в частині встановлення наявності погодження укладених договорів з розпорядником майна, призначеним ухвалою господарського суду як арбітражний керуючий.

Враховуючи вищевикладене, головам державних податкових адміністрацій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі:

- довести зазначені роз'яснення до відома підпорядкованих підрозділів, органів державної податкової служби районного рівня;

- скоординувати спільні дії підрозділів оподаткування юридичних осіб, податкового контролю юридичних осіб та податкової міліції стосовно платників, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, для виявлення та встановлення факту законності діяльності банкрутів при взаємовідносинах з іншими суб'єктами господарювання;

- посилити контроль за суб'єктами господарювання, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, стосовно подання звітності з податку на додану вартість.

Заступник Голови

С. Чекашкін

...
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Календар бухгалтера

Вересень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
 
...