Лист ДПАУ N 13547/7/16-1517, N 16056/7/17-0717 від 10.08.2010 р-Профі Вінс
Російський(RU)Українська (UA)

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

...

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.08.2010 г.

N 13547/7/16-1517

N 16056/7/17-0717

Про розгляд листа

Державна податкова адміністрація України згідно з Законом України від 02.10.1992 р. N 2657 „Про інформацію” в межах компетенції розглянула листи від *** N *** та від *** N *** і повідомляє.

Відповідно до пп.”ж” п.1.3 ст.1 Закону України від 22.05.2003 р. N 889 „Про податок з доходів фізичних осіб” (далі – Закон) доходом з джерелом його походження з України, тобто оподатковуваним доходом є, зокрема дохід від продажу рухомого майна, якщо факт зміни власника (продажу об’єкта рухомого майна) підлягає державній реєстрації та/або нотаріальному посвідченню згідно із законом України, або якщо місце вручення такого рухомого майна набувачеві знаходиться на території України.

Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єкта рухомого майна регулюється ст. 12 Закону, згідно із п.12.1 цієї статті дохід платника податку від продажу об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, встановленою п. 7.1. ст.7 цього Закону.

Відповідно до п.12.3. ст.12 Закону якщо об’єкт рухомого майна продається за посередництвом юридичної особи (її філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу) або представництва нерезидента, то така особа вважається податковим агентом платника податку стосовно оподаткування доходів, отриманих таким платником податку від такого продажу.

Статтею 1011 Цивільного кодексу України визначено, що за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов'язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Таким чином, якщо комітент – фізична особа продає своє майно за посередництвом юридичної особи – комісійного магазина (комісіонера), то такий комісіонер є податковим агентом, на якого покладено функції щодо нараховування, утримання та сплати податку до бюджету, за ставкою визначеною п.7.1. ст.7 Закону, від імені та за рахунок платника податку, ведення податкового обліку та подання звітності податковим органам відповідно до Закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону відповідно до п.1.15 ст.1 Закону.

Водночас, відповідно до п.12.2 ст.12 Закону як виняток із пункту 12.1 цієї статті при продажу одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла, моторолера або моторного (парусного) човна не частіше одного разу протягом звітного податкового року доходи продавця від зазначених операцій оподатковуються за ставкою в розмірі 1 відсотка від вартості такого об’єкта рухомого майна за умови сплати (перерахування) ним суми державного мита до бюджету або суми плати нотаріусу за нотаріальне посвідчення відповідного договору до такого посвідчення.

Статтею 657 Цивільного кодексу України визначено, що державній реєстрації та нотаріальному посвідченню підлягає договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна, який укладається у письмовій формі. Цивільним кодексом обов’язкова державна реєстрація договорів купівлі-продажу зазначеного у пункті 12.2 ст.2 Закону рухомого майна не передбачена.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 р. N7-93 „Про державне мито” (далі – Декрет) державне мито справляється за вчинення нотаріальних дій державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів, зокрема, за посвідчення договорів відчуження транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів за розмірами ставок визначеними пп. ”г” п.3.3 ст. 3 Декрету.

Виходячи з наведеного, при укладені договору комісії, на відміну від договору купівлі-продажу, справляння державного мита не передбачено.

Щодо питання визначення вартості транспортного засобу, який реалізується через комісійний магазини повідомляємо наступне.

Відповідно до статті 1012 Цивільного кодексу України істотними умовами договору комісії, за якими комісіонер зобов'язується продати або купити майно, є умови про це майно та його ціну.

Закон України від 12.07.2001 р. N 2658-ІІІ „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” (далі – Закон N 2658) визначає правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів держави та інших суб’єктів правовідносин у питаннях оцінки майна, майнових прав та використання її результатів.

Відповідно до ст. 9 Закону N 2658 та ст. 8 Закону України "Про судову експертизу" спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.03 р. N 142/5/2092, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.11.2003 р. за N 1074/8395, затверджено Методику товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів (далі – Методика). Зазначена Методика встановлює механізм оцінки (визначення вартості) колісних транспортних засобів (далі - КТЗ), а також вимоги до оформлення результатів оцінки, оціночні процедури визначення вартості КТЗ. Вимоги Методики є обов'язковими під час проведення автотоварознавчих експертиз та експертних досліджень судовими експертами науково-дослідних інститутів судових експертиз Міністерства юстиції України, експертами науково-дослідних експертно-криміналістичних центрів Міністерства внутрішніх справ України, експертами інших державних установ, суб'єктами господарювання, до компетенції яких входить проведення судових автотоварознавчих експертиз та експертних досліджень, а також всіма суб'єктами оціночної діяльності під час оцінки КТЗ у випадках, передбачених законодавством України або договорами між суб'єктами цивільно-правових відносин.

Методика застосовується, зокрема, у разі визначення вартості відокремленого КТЗ для встановлення розміру обов'язкових платежів до бюджету ( пп. ”і” п. 1.4 ст. 1 Методики).

Відповідно до абзацу 38 п. 1.6 ст. 1 Методики ринкова вартість КТЗ (його складників) це є вартість, за яку можливе відчуження КТЗ (його складників) на ринку подібного КТЗ (його складників) на дату оцінки за договором, укладеним між покупцем та продавцем, після проведення відповідного маркетингу за умови, що кожна із сторін діяла із знанням справи, розсудливо і без примусу. Поняття дійсної вартості, що вживається у судовій практиці, за своїм змістом і числовим значенням рівнозначне поняттю ринкової вартості.

Таким чином, з метою оподаткування, ціна зазначена у графі „вартість” довідки-рахунку повинна бути не нижчою оціночної вартості такого майна, визначеної в порядку,передбаченому Законом України від 12.07.01 р N2658-ІІІ „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.

Заступник Голови

С.І. Лекарь

...
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Календар бухгалтера

Вересень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
 
...