Лист Держкомпідприємництва N 5821 від 11.05.2010 р-Профі Вінс
Російський(RU)Українська (UA)

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

...

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 11.05.2010 р. N 5821

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув звернення та в межах компетенції повідомляє таке.

15 грудня 2009 року Верховна Рада України прийняла Закон N 1759-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні" (далі - Закон N 1759), який набрав чинності 30.12.2009 р.

Прикінцевими положеннями Закону визначено до 1 січня 2011 року встановити мораторій на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами щодо суб'єктів малого підприємництва.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про державну підтримку малого підприємництва" суб'єктами малого підприємництва є:

фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності;

юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 70 млн. гривень.

Середньооблікова чисельність працюючих визначається з урахуванням усіх працівників, у тому числі тих, що працюють за договорами та за сумісництвом, а також працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів.

Проте Законом N 1759 встановлено також винятки. Так, мораторій не поширюється на:

проведення перевірок суб'єктів малого підприємництва, господарська діяльність яких віднесена до високого ступеня ризику, критерії визначення якого затверджено Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду {контролю} у сфері господарської діяльності";

проведення органами державної податкової служби планових та позапланових виїзних перевірок (крім перевірок, які проводяться згідно з пунктами 4 і 8 частини шостої статті 111 Закону України "Про державну податкову службу в Україні");

проведення органами Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання з високим або середнім ступенем ризику;

проведення органами захисту прав споживачів позапланових перевірок за скаргами споживачів.

Слід зауважити, що Законом N 1759 мораторій встановлено на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами щодо суб'єктів малого підприємництва.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду {контролю} у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль) заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Виходячи з вищевикладеного, вважається, що мораторій встановлено на всі планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю).

Слід зауважити, що норма Закону N 1759 щодо встановлення мораторію на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами щодо суб'єктів малого підприємництва має імперативний характер, тобто чітко визначено правила поведінки, категоричні приписи, заборону інших, ніж передбачено, дій.

Крім того, сьогодні діє постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 р. N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року".

Отже, якщо Законом N 1759 встановлено мораторій (заборону) на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для суб'єктів малого підприємництва, то постановою N 502 такий мораторій встановлено для всіх суб'єктів господарської діяльності.

Саме тому постанова N 502 діє в тій частині, яка не суперечить Закону N 1759.

Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ліцензійні умови - установлений з урахуванням вимог законів вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженні видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

Враховуючи, що обмеження, встановлені Законом N 1759 та постановою N 502, стосуються перевірки господарської діяльності, перевірки щодо дотримання ліцензійних умов повинні здійснюватись із врахуванням положень зазначених нормативно-правових актів.

В. о. Голови

В. Загородній

...
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Календар бухгалтера

Вересень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
 
...