logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 08.09.2010 р. N 4605/0340-4

1. Підпунктом "г" пункту 8 частини другої статті 5 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації {відмиванню} доходів_ одержаних злочинним шляхом_ або фінансуванню тероризму" (далі - Закон) до спеціально визначених суб'єктів первинного фінансового моніторингу віднесено, зокрема адвокатів, а також суб'єктів господарювання, що надають юридичні послуги (за винятком осіб, які надають послуги у рамках трудових правовідносин), у випадках, передбачених статтями 6 і 8 Закону.

Частиною другою статті 4 Закону України "Про адвокатуру" передбачено, що адвокат має право займатись адвокатською діяльністю індивідуально, відкрити своє адвокатське бюро, об'єднуватися з іншими адвокатами в колегії, адвокатські фірми, контори та інші адвокатські об'єднання, які діють відповідно до цього Закону та статутів адвокатських об'єднань.

Згідно з роз'ясненням від 21.03.2008 р N V/3-71, наданим Вищою кваліфікаційною комісією адвокатури, адвокатська діяльність не є господарською.

Таким чином, в силу зазначених вимог адвокатське об'єднання не є спеціально визначеним суб'єктом первинного фінансового моніторингу. Водночас адвокати, що входять до складу адвокатського об'єднання, відповідно до статті 5 Закону є спеціально визначеними суб'єктами первинного фінансового моніторингу і на них поширюються вимоги Закону.

2. На адвокатів, як на спеціально визначених суб'єктів первинного фінансового моніторингу, поширюються обов'язки, передбачені статтею 6 Закону. Водночас, згідно з частиною першою статті 8 Закону виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується адвокатами, якщо вони беруть участь у підготовці і здійсненні правочину щодо:

• купівлі-продажу;

• управління активами клієнта;

• управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах;

• залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб;

• утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.

При цьому, відповідно до частини сьомої статті 8 Закону адвокати не повідомляють Держфінмоніторинг про свої підозри щодо фінансових операцій у разі, якщо відповідна інформація стала їм відома за обставин, що є предметом їх адвокатської таємниці та професійної таємниці, коли вони виконують свої обов'язки щодо захисту клієнта, представництва його інтересів у судових органах та у справах досудового врегулювання спорів.

3. До юридичних послуг, в розумінні підпункту "г" пункту 8 частини другої статті 5 та частини першої статті 8 Закону, належать будь-які послуги, що надаються адвокатами та юристами в межах професійної діяльності, у випадках, коли вони беруть участь у підготовці і здійсненні правочину щодо:

• купівлі-продажу нерухомості;

• управління активами клієнта;

• управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах;

• залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління ними;

• утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.

4. Законом не визначено коло правочинів, віднесених до забезпечення діяльності юридичних осіб та управління ними, в розумінні частини 1 статті 8 Закону. Тому, будь-які правочини, пов'язані із забезпеченням діяльності юридичних осіб та управління ними, можуть бути віднесені до таких, що підпадають під ознаки вказаної норми.

5. В Законі поняття "предмети високої вартості" вживається в частині третій статті 8 Закону, в контексті виконання суб'єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінними камінням та виробами з них, обов'язків суб'єктів первинного фінансового моніторингу.

Разом з тим, питання щодо здійснення фінансового моніторингу суб'єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них, при проведенні операцій з предметами високої вартості, згідно статті 14 Закону відноситься до компетенції Міністерства фінансів України.

6. Надання адвокатських послуг клієнту щодо забезпечення його господарської діяльності з метою захисту від впливу негативних наслідків підпадає під ознаки частини сьомої статті 8 Закону щодо необов'язковості повідомлення Держфінмоніторингу про свої підозри стосовно фінансових операцій, у випадку коли адвокати виконують свої обов'язки щодо захисту клієнта,представництва його інтересів у судових органах та у справах досудового врегулювання спорів.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3