Лист ФСС на випадок безробіття N ДЦ-11-6666/0/6-10 від 14.10.2010 р. щодо прийняття електронної звітності-Профі Вінс
logo
Українська (UA)Російський(RU)

ПРАВЛІННЯ ФОНДУ ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ НА ВИПАДОК БЕЗРОБІТТЯ

ЛИСТ

від 14.10.2010 р. N ДЦ-11-6666/0/6-10

Правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, отримавши лист щодо прийняття електронної звітності, в межах компетенції повідомляє про наступне.

Надаємо відповідь (и) у формі "Питання-відповідь".

1. Чи має бути безкоштовним прийом електронної звітності, обов'язковим Чи є користування послугами спецоператора для подання такої звітності? Чи справді, якщо платник побажав подати звітність в електронному вигляді, то відповідний орган зобов'язаний її прийняти, не відсилаючи платника до якихось там комерційним спецоператора?

У статті 1 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" чітко визначено термін "посередник" - фізична або юридична особа, яка в установленому законодавством порядку здійснює приймання, передачу (доставку), зберігання, перевірку цілісності електронних документів для задоволення власних потреб або надає відповідні послуги за дорученням інших суб'єктів електронного документообігу. Крім того, у тій же статті Закону визначено термін "суб'єкти електронного документообігу" - автор, підписувач, адресат та посередник, які набувають передбачених законом або договором прав і обов'язків у процесі електронного документообігу.

На сьогоднішній день існують три шляхи подання звітів до органів Фонду: у паперовому вигляді, особисто відвідавши центр зайнятості; відправивши звіт за допомогою оператора поштового зв’язку та в електронному вигляді з використанням ЕЦП за допомогою оператора електронної звітності.

2. Чи відповідає законодавству примус подавати звітність до органів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття саме в електронному вигляді (створення певних перешкод для звітності в звичному "паперовому" вигляді)?

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 35 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець зобов'язаний представляти Виконавчої дирекції Фонду відомості в установленому порядку про: прийняття на роботу працівників; заробітної плати працівників, використання робочого часу і т. п. ; сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими особами.

Пунктом 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду, затвердженої наказом Мінпраці від 18 грудня 2000 року N 339, зареєстрованої в Мінюсті 16 січня 2001 року за N 30/5221, передбачено, що роботодавці щоквартально складають розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду. За бажанням платника розрахункова відомість може подаватися в електронному вигляді в порядку, визначеному законодавством.

Наказом Державного центру зайнятості від 14.09.2009 р N 68 затверджено Методичні рекомендації щодо технічної організації діяльності органів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття під час приймання звітності в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі - Методичні рекомендації). Відповідно до зазначених Методичних рекомендацій ініціатива подання звітності в електронному вигляді належить роботодавцю.

3. Підприємство уклало договір на подання до органів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звітності в електронному вигляді і має намір направляти декларації через Інтернет. При цьому виникає питання: чи необхідно такі ж декларації подавати на паперових бланках?

Ні, не потрібно. Бо, відповідно до Методичних рекомендацій електронні звіти підприємства з накладеною електронним цифровим підписом є оригіналами і мають юридичну силу у відповідності зі статтею 3 Закону України "Про електронний цифровий підпис".

4. Хто повинен підписувати звітність в електронному вигляді, яка подається до органів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття?

Після підготовки звіту в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника в наступному порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків.

За відсутності у платника посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника.

5. Чи відрізняються терміни подання звітності в електронному вигляді від термінів подання звітності в паперовому? Чи справді така звітність приймається з 9.00 до 18.00 щодня, крім вихідних, святкових і неробочих днів (прошу повідомити такі дні та години)?

Центр обробки електронних звітів Державної служби зайнятості України здійснює прийом електронних звітів від підприємств і надає можливість отримання підприємствами відповідних електронних квитанцій з 9:00 до 17:00 годин щодня, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

6. Чим підтверджується приймання звітності, поданої в електронному вигляді?

Відразу після отримання електронного звіту від підприємства центр обробки електронних звітів фіксує дату та час успішного одержання електронного звіту підприємства.

Перша квитанція надсилається підприємству у строки та у спосіб, що визначені Регламентом роботи центру обробки електронних звітів, але не більше ніж за дві години з моменту відправлення підприємством електронного звіту до центру обробки електронних звітів.

У разі успішної обробки даних, що містяться в електронному звіті, базовий центр зайнятості надсилає підприємству через центр обробки електронних звітів квитанцію про прийом електронного звіту (другу квитанцію).

7. Яка дата вважається датою подання податкової звітності, поданої в електронному вигляді?

Методичні рекомендації не виключають можливості повторного відправлення підприємством електронного звіту до центру обробки електронних звітів. Тому остаточним для органів Фонду є останній електронний звіт, який був представлений підприємством.

8. Який термін зберігання архіву файлів, спрямованих як звітності, файлів звітності з накладеними на них ЕЦП платника та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП?

Термін зберігання архіву файлів, спрямованих як звітності, файлів звітності з накладеними на них ЕЦП платника та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП збігається з терміном зберігання звітності на паперових носіях і складає 75 років.

9. Підприємство уклало договір з аудиторською фірмою на складання всієї звітності та доручило їй здавати податкову звітність підприємства в електронному вигляді. Хто несе відповідальність за своєчасність подання та коректність заповнення документів?

Підприємство, яке уклало договір з аудиторською фірмою на складання всієї звітності і доручивши їй здавати податкову звітність підприємства в електронному вигляді,несе повну відповідальність за своєчасність подання та коректність заповнення документів.

Правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Державний центр зайнятості - Виконавча дирекція Фонду завжди готові до співпраці з усіма спецоператора в напрямку реалізації проекту подання роботодавцями звітності в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, які мають відповідне програмне забезпечення і діють в рамках чинного законодавства.

Голова
правління Фонду


А. Шевчук

Додати коментар


Захисний код
Оновити

 

МЕНЮ

Закон України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» N 294-IX від 14.11.2019 р.

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Червень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5