Лист ДПАУ N 21918/7/17-0217 від 15.10.2010 р-Профі Вінс
logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 15.10.2010 р. N 21918/7/17-0217

Про повернення податкового кредиту

(Витяг)

Державна податкова адміністрація України на виконання п. 11 доручення Президента України від 16.05.2010 р. N 1-1/2169 за підсумками робочої поїздки до Київської області та засідання ради регіонів у м. Буча 9 вересня 2010 р. щодо вжиття заходів по поверненню надміру сплачених сум податку з доходів фізичних осіб громадянам, що проживають в області, які подали декларації про свій майновий стан та доходи за минулі роки та яким органами державної податкової служби проведені розрахунки сум податку, що підлягає поверненню, внаслідок застосування ними права на податковий кредит, відзначає наступне.

Відповідно звернень громадян, зокрема, які мешкають в Київській обл., мають місце випадки, коли фізична особа подала декларацію на отримання податкового кредиту, але у зв’язку з тим, що вона працювала за основним місцем роботи не у тому регіоні, де зареєстрована, окремі фінансові органі (зокрема у м. Буча) не погоджують реєстри висновків, які направляють податкові органи для повернення сум податку, по такому громадянину.

Статтею 67 Конституції України визначено, що громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Процес декларування в Україні проводиться в умовах дії Закону України від 22 травня 2003 року N 889 "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон N 889).

Згідно з п. 19.1 "а" ст. 19 Закону N 889 платник податку має право подавати декларацію з метою повернення надміру сплаченого податку, у тому числі при застосуванні права на податковий кредит.

Повернення коштів за податковим кредитом, як і повернення з бюджету надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або помилково сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), здійснюється у відповідності до ст. 50 Бюджетного кодексу України та спільного наказу Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 3 лютого 2005 року N 58/78/22, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527 "Про затвердження Порядку взаємодії органів державної податкової служби України, фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків" (далі - Порядок).

Відповідно до п. 7 Порядку орган державної податкової служби України на підставі даних особових рахунків платників готує висновки та Реєстри висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та не пізніше ніж наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого районним (міським) фінансовим органом, передає його згідно з Реєстром висновків територіальному органу Державного казначейства України.

Пунктом 18.8 ст. 18 Закону та п. 11 Порядку передбачено, що сума коштів, яка підлягає поверненню платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, визначену у декларації, протягом 60 календарних днів від дня отримання такої декларації.

Згідно з пп. 20.4.3 п. 20.4 ст. 20 Закону N 889 повернення суми надміру сплаченого податку, у тому числі внаслідок застосування права на податковий кредит, та штрафів відповідно до підпункту 20.4.2 цього пункту здійснюється органом державного казначейства з рахунка, на який зараховується цей податок до його розподілу між рівнями відповідних місцевих бюджетів.

Разом з тим у відповідності з п. 3 ст. 66 Закону України від 21.05.97 р N 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (із змінами та доповненнями), у разі коли вичерпано можливості збалансування доходів і видатків місцевих бюджетів і при цьому не забезпечується покриття видатків, необхідних для здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб, держава забезпечує збалансування місцевих бюджетів шляхом передачі необхідних коштів до відповідних місцевих бюджетів у вигляді дотацій, субвенцій, субсидій відповідно до закону.

При цьому відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, передбаченими іншими місцевими бюджетами, є керівники місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад та їх секретаріатів, керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад.

Згідно із п. 1 ст. 111 цього Кодексу Міністерство фінансів України здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу як стосовно державного бюджету, так і місцевих бюджетів,якщо інше не передбачено законодавством України.

Заступник Голови

С. Лекарь

Додати коментар


Захисний код
Оновити

 

МЕНЮ

Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» N 2629-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30