Лист ДПАУ N 1476/5/17-0216 від 12.02.2010 р. щодо перерахування податку з доходів фізичних осіб до місцевого бюджету-Профі Вінс
logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 12.02.2010 р. N 1476/5/17-0216

Щодо перерахування податку з доходів фізичних осіб до місцевого бюджету

Відповідно до статті 1 Закону України від 15 травня 2003 року N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон про реєстрацію) та статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Враховуючи вимоги статті 17 Закону про реєстрацію, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи повинні міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - ЄДР), тому зазначення цих відомостей в реєстраційній картці, що подається державному реєстратору для здійснення певних реєстраційних дій, є обов'язковим.

Відповідно до статті 64 Господарського кодексу України підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи.

Враховуючи положення Господарського кодексу щодо погодження питання про розміщення відокремлених підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування та Закону N 755, всі відокремлені підрозділи юридичної особи, які утворені для здійснення господарської діяльності, у тому числі і такі, яким в установленому порядку не надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб, повинні бути включені до Єдиного державного реєстру згідно закону.

На обліку в органах державної податкової служби юридична особа має перебувати за своїм місце знаходженням (реєстрацією) та бути зарахованою до категорії платників окремих податків за місцем знаходження всіх своїх неуповноважених відокремлених підрозділів, якщо такі відокремлені підрозділи не перебувають на обліку як платники податків. Тобто господарська організація перебуває на обліку в органах державної податкової служби за своїм місцезнаходженням).

Обов'язки нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету відповідно до пп. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону України від 22.05.2003 р. N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон N 889) покладено на податкового агента, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 Закону.

Податок з доходів фізичних осіб підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу.

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 16 Закону N 889, відповідно до якої податок, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.

Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу України податок з доходів фізичних осіб, який сплачується юридичною особою (працедавцем), зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням та місцезнаходженням її підрозділів, уповноважених підрозділів в обсягах податку, нарахованого працівникам цих підрозділів.

При цьому сума податку за звітний місяць, яка підлягає перерахуванню до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, визначається юридичною особою або уповноваженим підрозділом самостійно виходячи із загальної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, та суми виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу (пп. 16.3.1 п. 16.3 ст. 16 Закону).

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті у територіальних управліннях Державного казначейства України.

Територіальні управління Державного казначейства України здійснюють розподіл зазначених коштів відповідно до нормативів відрахувань податку з доходів фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування, у тому числі до доходів бюджетів міст районного значення, сіл, селищ чи їх об'єднань, встановлених статтею 65 Бюджетного кодексу України.

Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

У разі встановлення фактів неперерахування до бюджету утриманих сум податку з доходів фізичних осіб здійснюються заходи по стягненню сум неперерахованого податку, що передбачають подання в суди позовів до підприємств, установ, організацій усіх форм власності, на яких згідно із законами з питань оподаткування покладено обов'язок формувати (створювати) бюджетний фонд, а також нараховувати, утримувати та перераховувати до бюджету податок з доходів фізичних осіб.

Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу (пп. 16.3.4 п. 16 ст. 16 Закону N 889).

Заступник Голови

С. Лекарь

Додати коментар


Захисний код
Оновити

 

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2020 рік» N 2000 від 15.09.2019 р.

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1