Лист ДПАУ N 3832/6/17-0116 від 21.04.2010 р-Профі Вінс
logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 21.04.2010 р. N 3832/6/17-0116

Про оподаткування українських моряків

(Витяг)

Протягом останніх років до ДПА України неодноразово надходили запити представників морської спільноти щодо оподаткування доходів громадян, зокрема моряків, які працюють за кордоном. В цих запитах вже піднімались питання стосовно визначення резидентського статусу для громадян України - моряків та запровадження різного роду податкових пільг для представників цієї професії.

Стаття 24 Конституції України встановлює рівні конституційні права і свободи громадян та їх рівність перед законом, а стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до державних цільових фондів, а також права, обов'язки та відповідальність платників податків. Зокрема принцип рівності, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб, включаючи нерезидентів) при визначенні обов'язків щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) та принцип рівності в оподаткуванні фізичних осіб, а також недопущенні подвійного оподаткування.

Закон України від 22 травня 2003 року N 889 "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон) не містить будь-яких дискримінаційних норм щодо платників податку залежно від їх професійної діяльності (займаної посади чи виконуваної роботи) або країни джерела походження доходу.

Зазначеним вимогам відповідають норми Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон), які не суперечать положенням Конвенції МОП від 15.06.60 р. N 111 "Про дискримінацію в галузі праці та зайнятості" та не суперечать нормам міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, оскільки ці питання врегульовані нормами статті 21 Закону.

З набранням чинності Закону порядок визначення резидентського статусу приведено у відповідність до міжнародних норм. У більшості країн світу порядок оподаткування іноземних доходів (як резидентів, так і нерезидентів) регламентується двосторонніми угодами про уникнення подвійного оподаткування та попередження ухилення від сплати податків. В Україні використовується механізм визначення і оподаткування іноземних доходів такий же, як і в Сполучених Штатах Америки, Угорщині, Італії, Японії та інших.

Підпункт 1.20.1 Закону визначає статус фізичної особи як резидента за умови, що вона має постійне місце проживання в Україні, а також якщо вона є громадянином України та за інших умов (проживає в Україні і за кордоном; має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні). Достатньою умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності. Фізична особа сплачує податок з доходів фізичних осіб як плату за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу.

Доходи фізичних осіб, отримані за межами України, підлягатимуть оподаткуванню і декларуванню (підпункт 9.9.1 пункту 9.9 статті 9 Закону).

Закон передбачає зменшення суми річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном.

Якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, то такий платник податку визначає суму такого зменшення за визначеними підставами у річній податковій декларації (підпункт 9.9.2 пункту 9.9 статті 9 Закону).

Законом встановлені обмеження, за яких не підлягатимуть зарахуванню у зменшення суми річного податкового зобов'язання платника податку сплачені за кордоном такі податки (підпункт 9.9.3 пункту 9.9 статті 9 Закону):

• податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

• поштові податки;

• податки на реалізацію (продаж), інші непрямі податки, незалежно від того,чи підпадають вони під категорію прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно з законодавством іноземних держав.

Заступник Голови

С. Лекарь

Додати коментар


Захисний код
Оновити

 

МЕНЮ

Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» N 2629-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30