logo
Українська (UA)Російський(RU)

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ БОРОТЬБИ З ЕКОНОМІЧНОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ

ЛИСТ

від 22.04.2010 р. N 5/2649

У Міністерстві внутрішніх справ розглянуто звернення про надання роз'яснення щодо окремих питань проведення перевірок суб'єктів господарювання працівниками міліції.

Повідомляємо, що основними нормативно-правовими актами, які регулюють діяльність, обов'язки та права міліції, є Конституція України, Кримінальний кодекс України, Кримінально-процесуальний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення, закони України "Про міліцію", "Про оперативно-розшукову діяльність", "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", постанови Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, Укази Президента України та відомчі нормативні акти МВС України.

Стосовно порядку проведення перевірок, про які згадується у абзаці 1 пункту 24 статті 11 Закону України "Про міліцію", інформуємо, що на сьогоднішній день Кабінетом Міністрів України такий порядок не затверджено.

Разом з тим згідно зі ст. 10 Закону України "Про міліцію" на міліцію покладено обов'язки виявляти, запобігати, припиняти та розкривати злочини, вживати з цією метою оперативно-розшукових та профілактичних заходів, передбачених чинним законодавством.

У зв’язку із зазначеним міліція здійснює перевірку відомостей про скоєння злочинів та інших правопорушень або готування до їх вчинення в порядку і на підставах, визначених нормативно-правовими актами, які регулюють її діяльність, зокрема, частинами 4 та 5 статті 97 Кримінально-процесуального кодексу України та пунктом 24 статті 11 Закону України "Про міліцію", статтею 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність".

Щодо затвердження форми направлення на перевірку суб'єкта господарської діяльності інформуємо, що зазначена форма направлення та форма журналу реєстрації таких направлень затверджені відомчим наказом МВС України.

Порядок проведення оперативної закупівлі та контрольованого постачання предметів, товарів і речовин, у тому числі заборонених до обігу, затверджений нормативним актом, зміст якого є державною таємницею та розголошенню не підлягає.

Стосовно підстав надання ДСБЕЗ доручень контролюючим органам здійснювати ревізії та перевірки суб'єктів господарювання повідомляємо таке.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу боротьби з економічною злочинністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.93 р. N 510, ДСБЕЗ є складовою частиною кримінальної міліції системи МВС України. У зв’язку із зазначеним діяльність служби регулюється нормативно-правовими актами, якими врегульовано діяльність міліції, та не потребує додаткового законодавчого визначення.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" оперативним підрозділам для виконання завдань оперативно-розшукової діяльності за наявності передбачених статтею 6 зазначеного Закону підстав надається право залучати для здійснення ревізій і перевірок працівників Державної контрольно-ревізійної служби, фахівців відповідних міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, державних фондів, підприємств, установ і організацій.

Право органів контролю здійснювати перевірки суб'єктів господарювання за дорученням органів внутрішніх справ також може визначатися відповідними нормативними актами,що регулюють повноваження зазначених органів.

Начальник Департаменту
ДСБЕЗ МВС України


В. Коряк

 

Коментарі 

 
+3 #1 responsibility 03.09.2010 09:43
"ЕСЛИ НЕТ УГОЛОВНОГО ДЕЛА"
Положение о БЄП (постановление КМУ №510) содержит нормы, определяющие порядок действий органов БЭП при проведении мероприятий, связанных с проверкой субъекта хозяйствования (п. 5)- вот он и порядок проверки, установленный КМУ, который упоминается в п. 24 ст. 11 Закона о милиции. А в п. 5 положения говорится, что указанные в нем действия органы БЭП имеют право проводить только при наличии данных о совершении преступления в сфере хозяйственной или предприниматель ской деятельности - соответственно в рамках ОРД. А значит в направлении на проверку субъекта хозяйствования должно быть указано хотя бы одно из оснований для проведения оперативно-розыскной деятельности, определенных в ст. 6 Закона об ОРД. Обязательность указания в направлении основания для проверки предусмотрена в п. 24 ст. 11 Закона о милиции. И форма направления (утвержденная приказом МВД от 16.11.2006 г. №1110) содержит соотвествующее поле для заполнения. Однако на практике, когда идут проверять всех и вся без законных оснований, в направлениях указывают не оснвоание, предусмотренное ст. 6 Закона об ОРД, а данные об источнике, где могут содежатся такие основания ("на основании заявления", "на основании материалов органов дознания" и т.п.- ч. 2 ст. 6 Закона об ОРД). Однако формальные данные о наименовании источника информации об основаниях не являются данными о самих основаниях. Соответственно имеет место нарушение Закона при инциировании проверки, а значит требование допустить к проверке является незаконным, а значит не обязательным к исполнению (ст. 20 Закона о милиции). Если же работиники милиции открещиваются от ОРД и данных о факте возубждения уголовного дела (дознание, досудебное следствие), то в таком случае при проверке субъекта хозяйствования они обязаны действовать в порядке, установленном Законом об основах государственног о контроля (надзора) (№877), т.к. ст. 2 этого закона исключает его распоространие на провоотношения по ОРД, дознанию, следствию, но не на другие правоотношения орагнов МВД с субъектами хозяйствования. А тогда уже по Закону №877 разделение проверок на плановую и внеплановую, при плановой заблаговременно е уведомление, соответствующая информация в направлении на проверку, регистрация в журналах предприятия по проверкам и т.д.
Цитувати | Поскаржитись модератору
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3