logo
Українська (UA)Російський(RU)

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 23.09.2010 р. N 16598/05-20

Пенсійний фонд України розглянув лист щодо прийому органами Пенсійного фонду України звітності в електронній формі і надає відповіді в порядку порушених питань.

1. Чи має бути безкоштовним прийом електронної звітності, чи обов'язково користування послугами спецоператора для подання такої звітності? Чи справді, якщо платник побажав подати звітність в електронному вигляді, відповідний орган зобов'язаний її прийняти, не відправляючи платника до якихось там комерційним спецоператора?

Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання страхувальниками звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису та участь страхувальників в системі подання звітів в електронній формі визначаються Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 р. N 7-7, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.04.2007 р. за N 436/13703 (далі - Порядок N 7-7).

Пенсійний фонд України на безоплатній основі надає страхувальникам спеціалізоване програмне забезпечення, яке дозволяє сформувати і направити звіти, які представляються до Пенсійного фонду України, в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. Участь страхувальника в системі подання звітності до Пенсійного фонду України в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису не потребує оплати.

Створені технічні можливості використання при поданні звітів в електронній формі до органів Пенсійного фонду України електронних цифрових підписів п'яти акредитованих центрів сертифікації ключів, інформація про які розміщена на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України і в центрі обробки електронних звітів Пенсійного фонду України.

Крім зазначених можливостей з 2009 року введено подання звітності в електронній формі до Пенсійного фонду України з використанням функції посередника. Таким чином, початок введення подання звітів в електронній формі за допомогою посередника є розвитком системи подання звітності в електронній формі до Пенсійного фонду України, що передбачає створення можливості вибору страхувальником оптимального способу подання звітів в електронній формі.

При проведенні роз'яснювальної роботи щодо подання страхувальниками до Пенсійного фонду України звітів в електронній формі надається інформація про наявні можливості подання звітності в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису, в тому числі за участю посередника. Відповідні інформаційні матеріали (плакати, листівки тощо) розміщуються на інформаційних дошках у приміщеннях органів Пенсійного фонду України.

Основним способом подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису, який використовується 93% страхувальниками, є спосіб без залучення посередників.

2. Чи відповідає законодавству примус подавати звітність до Пенсійного фонду України саме в електронному вигляді (створення певних перешкод для звітності в звичному "паперовому" вигляді)?

Подання звітів регулюється Порядком формування подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 р. N 26-1 (далі - Порядок N 26-1). Відповідно до п. 1.3 звіт до органів Пенсійного фонду може представлятися страхувальником:

- В електронній формі з використанням ЕЦП через центр обробки електронних звітів згідно з Порядком N 7-7 (звіт на паперових носіях не подається);

- На паперових носіях, завірених підписом керівника / страхувальника і скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

- На паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше десяти.

Подання страхувальниками звітів в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог Порядку N 7-7 та чинного законодавства України.

З урахуванням вищевикладеного примусове подання звітності до Пенсійного фонду України в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису не передбачено чинним законодавством України.

3. Підприємство уклало договір на подання до Пенсійного фонду України звітності в електронному вигляді і має намір направляти декларації через Інтернет. При цьому виникає питання: чи необхідно такі ж декларації подавати на паперових носіях?

Відповідно до п. 2.3 Порядку N 7-7 подання електронного звіту з використанням електронного цифрового підпису дає страхувальникові право не подавати відповідні звіти до органів Пенсійного фонду України на паперових носіях.

4. Хто повинен підписувати звітність в електронному вигляді, яка подається до органів Пенсійного фонду України?

Відповідно до п. 3.3 Порядку N 7-7 та п. 3.6 Методичних рекомендацій щодо проведення тестової експлуатації технології розширення доступу страхувальників до системи подання звітів в електронній формі Пенсійного фонду України, затверджених наказом Пенсійного фонду України від 27.03.2009 р. N 43 " Про організацію тестової відпрацювання розширення доступу страхувальників до системи подання звітів в електронній формі Пенсійного фонду України "(далі - Методичні рекомендації), після підготовки страхувальником електронного звіту на нього накладаються ЕЦП посадових осіб страхувальника у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника (директора), третім - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки страхувальника.

При відсутності у страхувальника посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб страхувальника накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника (директора), другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки страхувальника.

Фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, другий - електронна цифровий підпис, який є аналогом відбитку печатки фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності (за наявності).

5. Чи відрізняються терміни подання звітності в електронному вигляді від термінів подання звітності в паперовому? Чи справді така звітність приймається з 9:00 до 18:00 щодня, крім вихідних, святкових і неробочих днів (прошу повідомити такі дні та години)?

Подання звітів до Пенсійного фонду України регулюється нормами Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. N 21-1, і Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 р N 26-1 (далі - Порядок N 26-1).

Терміни подання звітності в електронному вигляді від термінів подання звітності в паперовому не відрізняються.

Відповідно до п. 3.2 Порядку N 7-7 Центр обробки електронних звітів приймає звітність з 9.00 до 22.00 щодня, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

6. Чим підтверджується приймання звітності, представленої в електронній вигляді?

Після одержання від страхувальника електронного звіту центр обробки електронних звітів здійснює його розшифрування, перевірку цілісності електронного звіту, шляхом перевірки ЕЦП, виконує перевірку відповідності електронного звіту встановленому формату та формує квитанцію про одержання електронного звіту у термін, визначений у пункті 3.1 Порядку N 7-7. У зазначеній квитанції у текстовому форматі визначаються реквізити одержаного електронного звіту, відповідність формату електронного звіту, результати перевірки ЕЦП, дата та час одержання електронного звіту та дані про відправника квитанції.

У разі надходження електронного звіту до центру обробки електронних звітів до 16-ї години квитанція про одержання звіту надсилається страхувальнику протягом двох годин з моменту отримання.

У разі надходження електронного звіту до центру обробки електронних звітів після 16-ї години квитанція про одержання звіту надсилається страхувальнику протягом перших двох годин наступного робочого дня.

7. Яка дата вважається датою подання звітності, поданої в електронному вигляді?

Датою та часом надання електронного звіту є дата та час, зафіксовані у квитанції про одержання електронного звіту.

8. Який термін зберігання файлів, спрямованих як звітності, файлів звітності з накладеними на них ЕЦП платника та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП?

Термін зберігання файлів звітності з накладеними на них ЕЦП платника та електронних квитанцій з ЕЦП відповідає терміну зберігання документів на паперових носіях.

9. Підприємство уклало договір з аудиторською фірмою на складання всієї звітності та доручило їй подавати податкову звітність підприємства в електронному вигляді. Хто несе відповідальність за своєчасність подання та коректність заповнення документів?

Згідно з п. 1.6 Порядку N 26-1 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду застосовуються до страхувальників фінансові санкції,передбачені Законом.

Інше законодавством не передбачено.

Заступник
Голови правління


В. Короневський

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3