logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 29.09.2010 р. N 12296

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист щодо надання роз'яснення стосовно процедури узгодження режиму роботи підприємств, установ і організацій і в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до чинного законодавства торговельна діяльність регулюється Господарським і Цивільним кодексами України, Законами України "Про захист прав споживачів", "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06. 2006 р N 833, та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення (далі - Порядок) визначають загальні умови провадження торговельної діяльності, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування громадян, які придбавають товари для власних побутових потреб у підприємств, установ, організацій незалежно від організаційно-правової форми і форм власності, фізичних осіб - підприємців та іноземних юридичних осіб, які проводять підприємницьку діяльність на території Україні.

Пунктом 13 Порядку передбачено, що режим роботи торговельного об'єкта та закладу ресторанного господарства встановлюється суб'єктом господарювання самостійно, а у випадках, передбачених законодавством, за погодженням з органами місцевого самоврядування.

Згідно з положенням підпункту 9 пункту "а" статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні повноваження щодо встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування , що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Що стосується всіх інших підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, то відповідно до підпункту 4 пункту "б" зазначеної статті (делеговані повноваження) органи сільських, селищних, міських рад можуть встановлювати зручний для населення режим роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування за погодженням з власниками.

Отже, повноважень щодо встановлення органами сільських, селищних, міських рад режиму роботи підприємств, установ, організацій, що не відносяться до комунальної власності, без узгодження режиму з власником законодавством не передбачено.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією та законами України , актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їх компетенції.

З урахуванням наведеного, на думку Держкомпідприємництва, до повноважень, наданих виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, може бути віднесено встановлення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності не інакше, ніж за погодженням, в випадках, передбачених законодавством, з власниками таких об'єктів, з обов'язковим дотриманням останніми особливостей продажу окремих груп продовольчих та непродовольчих товарів, здійснення різних видів торгівлі, роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства.

Одночасно повідомляємо, що процедура такого погодження чинним законодавством не передбачена.

Слід зазначити, що виходячи з визначення "дозвільної системи у сфері господарської діяльності" відносини між органами сільських, селищних, міських рад щодо узгодження режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування з суб'єктом господарювання (власником таких об'єктів) не підпадають під дію Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", оскільки такі відносини не можуть бути пов'язані з отриманням будь-яких документів дозвільного характеру.

У той же час вимоги деяких посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо необхідності отримання суб'єктом господарювання від таких органів зазначених погоджень обмежують права такого суб'єкта господарювання та суперечать загальним принципам господарювання, визначених у статті 6 Господарського кодексу України, в частині заборони незаконного втручання, зокрема, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.

Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади в даному Кодексі, зокрема,визнається встановлення заборони чи обмежень відносно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. Дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.

Голова

М. Бродський

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3