Лист Держкомпідприємництва N 5085 від 03.06.2011 р. стосовно деяких проблемних питань діяльності товариства з обмеженою відповідальністю у зв’язку зі смертю одного із засновників, який володів 51 % статутного капіталу товариства-Профі Вінс
logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 03.06.2011 р. N 5085

Про надання роз'яснення

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув звернення від 2 червня 2011 року, отримане з Урядової гарячої лінії (реєстраційний індекс БО-713485), щодо надання роз'яснення стосовно деяких проблемних питань діяльності товариства з обмеженою відповідальністю у зв’язку зі смертю одного із засновників, який володів 51 % статутного капіталу товариства, та, в межах компетенції, повідомляє наступне.

Перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців), є спадкуванням. Відносини спадкування регулюються Книгою 6 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) "Спадкове право". До складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. Спадкування здійснюється за заповітом або за законом, причому спадкування за законом має місце лише у разі, коли воно не змінено заповітом спадкодавця.

У разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом суд визнає спадщину відумерлою за заявою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Заява про визнання спадщини відумерлою подається після спливу одного року з часу відкриття спадщини. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини (стаття 1277 ЦКУ).

Згідно з частиною п'ятою статті 147 ЦКУ частка у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю переходить до спадкоємця фізичної особи або правонаступника юридичної особи - учасника товариства, якщо статутом товариства не передбачено, що такий перехід допускається лише за згодою інших учасників товариства.

Вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори його учасників (стаття 145 ЦКУ). До виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить, зокрема, внесення змін до статуту товариства та виключення учасника із товариства.

Відповідно до статей 59 та 60 Закону України "Про господарські товариства" (далі - Закон про господарські товариства) рішення про внесення змін до статуту вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 % загальної кількості голосів учасників товариства. Збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 % голосів.

У випадку, зазначеному у зверненні, господарське товариство не може провести повноважні загальні збори та прийняти рішення у порядку, що відповідає чинному законодавству і, як наслідок, протокол цих загальних зборів не можна вважати таким, що відповідає чинному законодавству.

Враховуючи вищенаведене, після прийняття відповідного рішення судом для врегулювання проблеми правонаступництва необхідно звернутися до місцевої ради. При цьому слід зауважити, що, згідно зі статтею 55 Закону про господарські товариства, при реорганізації юридичної особи, учасника товариства, або у зв’язку із смертю громадянина, учасника товариства, правонаступники (спадкоємці) мають переважне право вступу до цього товариства.

Згідно з положеннями статті 83 Господарського кодексу України зміни до статуту товариства, пов'язані зі зміною складу учасників цього товариства, набирають чинності з дня внесення цих змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів товариства та пакет документів, що подається при цьому державному реєстратору, визначено статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Зокрема, має бути подано примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

Відповідно до частини одинадцятої зазначеної статті державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, зокрема, якщо документи подані не у повному обсязі.

Додатково повідомляємо, що листи Держкомпідприємництва не є нормативно-правовими актами, а носять інформаційний характер.

Заступник Голови

О. Т. Сохар

Додати коментар


Захисний код
Оновити

 

МЕНЮ

Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» N 2629-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30