logo
Українська (UA)Російський(RU)

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 22.02.2010 р. N 2113

На звернення щодо найменування юридичної особи в межах компетенції повідомляємо нижченаведене.

Відповідно до частини першої статті 90 Цивільного кодексу України юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму. Юридична особа не має права використовувати найменування іншої юридичної особи.

Нині відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон про реєстрацію).

Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону про реєстрацію вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу встановлюються спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.

На виконання вимог статті 8 Закону про реєстрацію Держкомпідприємництвом розроблено Вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу, затверджені наказом Держкомпідприємництва України від 09.06.2004 р. N 65 та зареєстровані в Мін'юсті України 29.06.2004 р. за N 792/9391 (із змінами та доповненнями) (далі - Вимоги до найменування), згідно з якими юридична особа повинна мати своє найменування. У найменуванні юридичної особи зазначаються її організаційно-правова форма та назва.

Згідно із пунктом 1.2 Вимог до найменування назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію щодо мети діяльності, виду, способу утворення, залежності юридичної особи та інших відомостей згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм суб'єктів господарювання.

Абзацом другим пункту 1.8 Вимог до найменування передбачено, що найменування комунальних підприємств, державних та комунальних організацій (закладів, установ) можуть містити інформацію про засновника цієї юридичної особи.

Отже, найменування окремих юридичних осіб може містити інформацію, що вказує на залежність цих юридичних осіб від юридичної особи - засновника.

Крім зазначеного, при вирішенні питання, порушеного у зверненні, слід враховувати також таке.

Згідно зі статтею 81 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) юридичні особи залежно від порядку їх створення поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права. Юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Цією самою статтею ЦКУ встановлено, що порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" прийняття рішення про створення, реорганізацію і ліквідацію підприємств, установ та організацій, заснованих на державній власності, належить до повноважень уповноважених органів управління, якими згідно зі статтею 4 цього Закону є міністерства та інші органи виконавчої влади.

Згідно з частинами першою та четвертою статті 119 Господарського кодексу України залежно від порядку заснування об'єднання підприємств можуть утворюватися як господарські об'єднання або як державні чи комунальні господарські об'єднання. Державне (комунальне) господарське об'єднання - об'єднання підприємств, утворене державними (комунальними) підприємствами за рішенням Кабінету Міністрів України або, у визначених законом випадках, рішенням міністерств (інших органів, до сфери управління яких входять підприємства, що утворюють об'єднання),або рішенням компетентних органів місцевого самоврядування.

Отже, Держкомпідприємництво вважає, що зазначення у найменуванні концерну інформації, яка вказує на залежність від органу державної влади - засновника концерну, - не суперечить Закону про реєстрацію та Вимогам до найменування.

В. о. заступника Голови

С. Третьяков

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

МЕНЮ

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» N 7000

Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік» N 1801-VIII

Податковий кодекс України N 2755-VI

Таблиця відповідності видів порушень норм законів типам повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій

Календар бухгалтера

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3